سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

گل دقیقه چهارم سعید دقیقی که با شوتی ناگهانی وارد دروازه استقلال شد، نوید شگفتی در بازی افتتاحیه لیگ دهم را داد

fotbal-56-gh

 ولی گذشت زمان نشان داد شهرداری تبریز تازه وارد نمی‌تواند تا پایان بازی برابر حریف پرستاره‌اش مقاومت کند و در نهایت همین ستاره‌ها حکم به پیروزی 3 بر 2 آبی پوشان در نخستین بازی فصل دادند.

استقلال که در هفته‌های گذشته تغییرات اجباری زیادی داشت، در تبریز با چهره کاملا جدیدی به میدان رفت. بیشترین جا به جایی در خط میانی بود که آشوبی، دسوزا و مبعلی، 3 هافبک میانی تیم جزو تازه واردها محسوب می‌شوند. استقلال اما با وجود هماهنگی متوسط بازیکنانش، مقابل شهرداریکم تجربه چندان به دردسر نیفتاد، به‌ویژه اینکه این تیم هم با خرید چند بازیکن لیگ برتری مثل بائو، طهماسبی، نیسانی و دقیقی ترکیب تازه‌ای را تجربه می‌کرد و مشکل مشابهی داشت.

پاس‌های عمقی مبعلی برای برهانی و میداوودی که هافبک راست بازی می‌کرد خیلی زود مشکل عمق دفاع شهرداری را نشان داد ولی در نهایت ضربات ایستگاهی بود که مسیر پیروزی استقلال را هموار کرد. در دقیقه 28 مبعلی ضربه خطا را به درون محوطه جریمه فرستاد که توپ با ضربه سر عمران‌زاده به برهانی رسید و او بدون مزاحم دروازه همامی را باز کرد. در دقیقه 50 این بار استقلال با یک ضربه کرنر به گل رسید و در شرایطی مشابه گل اول، این بار میداوودی توپ را از خط دروازه عبور داد.

شهرداری بعد از این گل با نفرات بیشتری حمله کرد و این به استقلال فرصت داد تنها 9 دقیقه بعد به گل سوم برسد. دسوزا بعد از یک- دو با یوسفی از سمت چپ فرار کرد و توپ را به محوطه جریمه فرستاد تا میداوودی دومین موقعیتش را تبدیل به گل کند. بعد از این گل تعدادی از هواداران شهرداری ورزشگاه را ترک کردند و جالب‌تر اینکه تعدادی دیگر شروع به تشویق تراکتورسازی کردند.استقلال حتی می‌توانست به گل چهارم هم برسد که ضربه مبعلی به تیر عمودی برخورد کرد. در عوض حملات دقایق پایانی شهرداری نتیجه داد و میزبان در دقیقه 87 فاصله را به حداقل رساند. گل علی کریمی که در تیر دوم بدون مزاحم به توپ ضربه زد، ضعف دفاع میانی استقلال را یک بار دیگر نشان داد و مظلومی برای بازی‌های دشوارتر بعدی باید به فکر ترمیم این منطقه باشد.

استقلال واقعیاز دو سه هفته دیگر

مظلومی پس از پیروزی در نخستین بازی‌اش به‌عنوان سرمربی استقلال گفت: «بازی کردن هر تیمی مقابل تیم‌های تبریزی با این تماشاگران سخت است. همین تشویق‌های پرشور و جو ورزشگاه بود که موجب برهم خوردن تمرکز بازیکنان و دریافت گل زودهنگام شد. خوشبختانه با یادآوری نکات فنی لازم روحیه تیمی بچه‌ها از دست نرفت و خیلی زود بر بازی سوار شدیم. تمام گل‌های ما طبق برنامه از پیش تعیین شده بود و می‌توانستیم گل‌های بیشتری نیز به ثمر برسانیم.»او با بیان اینکه استقلال زمان کمی برای آمادگی داشت، اضافه کرد:« چهره استقلال واقعی از دو سه هفته دیگر نمایان خواهد شد. ضمن اینکه مشکل مصدومیت بازیکنان کلیدی ما نیز مانند جباری و فرهاد مجیدی از دیگر مشکلات تیم ما بود. ما عزممان را برای قهرمانی جزم کرده‌ایم و برای موفقیت باید به‌دنبال حداکثر امتیاز باشیم.»

مظلومی درباره دلیل عقب‌نشینی استقلال در اواخر نیمه دوم گفت: «بازی را 3 بر یک جلو بودیم و چند تعویض اجباری ناشی از مصدومیت داشتیم‌ ضمن اینکه در زمین حریف بازی می‌کردیم بنابراین فشار شهرداری به همراه تماشاگرانش روی تیم ما طبیعی بود. اما آنچه مهم است اینکه در مقابل حملات حریف مقاومت کرده و 3 امتیاز لازم را کسب کردیم.»مظلومی در پاسخ به اینکه به‌نظر می‌رسد دریافت 2گل در بازی اول نشان از ضعف خط دفاعی دارد گفت: «مهم زدن 3 گل و برد این بازی بود که به‌دست آوردیم. ما به‌دنبال بازی‌های زیبا و پرگل و تماشاگرپسند در لیگ هستیم.» او در پایان گفت که طبق تصمیم مدیرعامل برای هر برد 500 هزار تومان به تمام بازیکنان پرداخت می‌شود.

کد خبر 112482

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز